دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 5 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سخن وزیر سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۵:۳۹:۵۲

پيام نوروزي وزير نفت به كاركنان صنعت نفت
يا مقلب القلوب و الابصار يا مدبر الليل والنهار يا محول الحول و الاحوال حول حالنا الي احسن الحال

همكاران گرامي
حلول سال نو، آغاز بهار و فرارسیدن نوروز باستاني را به همه شما عزيزان در خانواده بزرگ صنعت نفت تبريك و تهنيت عرض مي‌كنم. سال 1395 را در حالي آغاز مي كنيم كه به فضل الهي، سالي را كه مقام معظم رهبري آن را سال دولت و ملت، همدلي و همزباني نامگذاري كرده بودند، با توفيقات فراوان پشت سر می‌گذاریم.

در اين سال با همت و تلاش دولت و توانمندي و كارداني مدیران سیاسی شايسته اين مرز و بوم، برجام به سرانجام رسيد و با لغو تحريم‌هاي ستمگرانه، گشايش فضايی جديد در روابط و همكاري‌هاي داخلي و بين‌المللي کشورمحقق شد. همچنين حضور و مشاركت گسترده مردم در دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي ايران و پنجمين دوره  مجلس خبرگان رهبري در آستانه سال جديد شكوه اقتدار ملي را دو چندان كرد.

كاركنان صنعت نفت نيز همچنان كه در تمام مقاطع و مراحل حساس و سرنوشت ساز كشور حضور فعال و مؤثر داشته‌اند، در سال گذشته نيز وظايف و مسئوليت‌هاي خطير خود را در تحقق اهداف و برنامه‌هاي توسعه‌اي صنعت نفت كه بر محور اصول اقتصاد مقاومتي و برنامه‌هاي توسعه، تدوين شده، با جدیت دنبال کردند و به حق كه جلوه ديگري از خودباوري و توانمندي را به منصه ظهور رساندند. از جمله تكميل و افتتاح مگا پروژه توسعه فازهای 15 و 16 پارس جنوبي، تلاش براي بازيابي موقعيت و جايگاه صنعت نفت كشور در عرصه‌ها و مجامع بين‌المللي، بازگرداندن سهم از دست رفته ايران از بازار نفت و افزایش تولید و صادرات نفت خام و میعانات گازی، تلاش براي جذب فناوري در بخش‌هاي بالادستي و پايين دستي صنعت نفت، تلاش براي جذب سرمايه‌گذاري داخلي و خارجي براي اجراي طرح‌هاي بزرگ، بهره برداري از هزاران پروژه گازرساني، آغاز عملیات گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان، عقد قرارداد برای صادرات گاز به عراق، توسعه گازرسانی به نیروگاه ها، اقدامات گسترده در جهت حفظ محیط زیست، برگزاري موفقيت آميز نشست مجمع كشورهاي صادر كننده گاز GECF، توسعه فعاليت‌ها در مناطق مرزي و حوزه‌هاي مشترك نفت و گاز به ويژه در غرب كارون و پارس جنوبی، تصویب و معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی، شتاب بخشیدن به توسعه پالایشگاه ستاره خلیج فارس، برنامه ريزي براي توانمندسازي نيروي انساني به عنوان سرمايه اصلي صنعت نفت، انجام مذاكرات و تفاهم با شركت‌هاي معتبر بین‌المللی و برنامه‌هاي حمايتي و مشاركتي ديگري كه مستقيماً رفاه، سلامتي و امنيت مردم را به همراه دارد، از فعاليت‌هاي چشمگير كاركنان صنعت نفت در طول سال گذشته است.

بدون شك آثار و بركات اين حجم عظيم فعاليت‌ها نصيب مردم نجيب و شرافتمند كشورمان خواهد شد و ایشان از مزاياي توسعه فضاي كسب و كار، ايجاد اشتغال، افزايش نرخ رشد اقتصادي، كاهش تورم و مواهب بسيار ديگر برخوردار خواهند شد.

در سالی که  پیش رو داریم، انشاءالله با رفع مشکل کمبود منابع مالی، بایستی توسعه شتابان طرح های صنعت نفت در میادین مشترک نفت و گاز و جبران عقب افتادگی ها را دنبال کرده و فازهای مختلفی از میدان مشترک پارس جنوبی و میدان های مشترک غرب کارون به تولید رسیده و افتتاح شوند و تولید از پالایشگاه ستاره خلیج فارس آغاز شود. همچنین باید عقد قراردادهای توسعه میدان های مشترک و ازدیاد برداشت از میدان های اصلی تولید نفت کشور در چارچوب مدل جدید قراردادهای نفتی دنبال شود. بر همین اساس با توکل به خداوند متعال، سال آینده برای صنعت نفت کشور با تلاش های شما کارکنان این صنعت، سالی مملو از فعالیت های امیدبخش و توسعه برای این بخش ها و کشور عزیزمان خواهد بود.

در پايان فرصت را غنيمت شمرده ضمن گرامي داشت 29 اسفند سالروز ملي شدن صنعت نفت ایران و تجلي اراده ملي در خلع يد از تسلط بيگانگان بر منابع كشور، از تك تك همكاران گرانقدر و خانواده‌هاي معزز آنان كه پيوسته نقشی بسيار مهم در تحول و اعتلاي اين صنعت عظيم داشته‌اند، تشكر و قدرداني كرده، سالي پربار وسرشار از موفقيت و نيك روزي را  براي همه عزيزان از درگاه خالق منان مسئلت  مي نمايم.

بيژن زنگنه، وزير نفت


  کد خبر : 1007
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :